2013. január 3., csütörtök

Utazótáska

Ezt egy külföldi oldalon találtam. Lefordította a google és így teszem én már közzé.
Szóval:
Anyagszükséglet: 150*75 cm vászon, 65 cm cipzár.
Szabd ki így a mintákat:
2db 35*54 ezek az oldalak vagyis eleje, háta
100*20 cm csík, ez az oldala és alja egyben
2 db 65*13 cm csík, ezek a cipzár két oldalán található rész
Vágd ki a megfelelő darabokat kirajzolás után:
A cipzár melletti részek egyik hosszabbik oldalából hajts be, és varrd rá a cipzárt.

Cipzárral együtt most a szélességnek 26 cm-nek kell lennie, akkorának amekkora széles az alja-oldal rész, vagyis 26 cm.Ezután a fogantyúkat készítjük el, ami 1 db 100*10 vászon csík. Ez lesz ketté vágva, tehát csak 50*10 cm egy-egy fogantyú.
Hajts be a két hosszanti oldalából és még hajtsd így ketté, varrd le körbe.
Vagy, egyszerűen a visszáján hajtsd ketté és varrd el, majd fordítsd ki, és tűzd le. (Szerintem így egyszerűbb)
Vágj ki 2 db 8*10 cm négyzetet, ezek lesznek a kis fogantyúk a cipzár két oldalán a kényelmesebb cipzározás érdekében. Ugyanúgy járj el mint a nagy fogantyúnál az előbb.

Most a cipzár két oldalán varrásszélességig szedd ki a szemeket, és erősítsd jól el varrással a végét.

Illeszd össze a cipzáros rész rövidebb oldalait az alja-oldala rövidebb oldalával, illeszd közé a két kis fogantyút és varrd össze őket.

A végén tűzd is le szépen a varratot.
Az eleje színére tűzd oda a két nagy kézi fogantyút, és körbe a nagy összevarrt rész, és szépen varrd körbe.

És most már csak a  másik hátoldalát kell szépen ugyanígy hozzávarrni a másik fogantyúval együtt.
Kész is a táska.
De szerintem úgy lenne igazán szép ha lenne benne egy bélés is.
Ezt már nem láttam a leírásban, úgyhogy mondom hogy is csináld.
Ugyanígy egy bélésanyagból szabj ki mindent kivéve a fogantyúkat.
Ugyanúgy készül minden csak nincs benne cipzár ott csak letűzzük az anyagot.
Ha kész szépen beleilleszted a táskába és a cipzár mentén pici láthatatlan öltésekkel körbevarrod.
Így lesz szerintem tökéletes a táska.
Sőt ha még variálni akarod akkor a két oldalára a bélésnek varrhatsz zsebeket is.
Én is el fogom készíteni majd, csak legyen egy kicsit több időm.
Jó munkát.
A képek nem saját készítésűek, ezeket kölcsönvettem a külföldi leírásból.


4 megjegyzés:

Edit írta...

Nagyon klassz! Szerintem is jobb lenne bélelve! Hamarosan meg is csinálom, köszi a leírást!

Luca írta...

Nagyon jól néz ki!

Sandra Krah írta...

adorei suas criações. Parabéns pelo bom gosto. Sigo você já faz bastante tempo e tenho aproveitado suas idéias. Um abraço do Brasil

Moncsi írta...

Örülök, hogy tetszik nektek. Jó munkát az elkészítéshez.